Unele profetii au fost tinute ascunse veacuri întregi, dar acum aproape de încheierea timpului Dumnezeu le-a descoperit vestind prin ele tuturor ca sa se pregateasca în vederea întîlnirii cu El în Imparatia Sa cea vesnica.
Pe pamînt totul este trecator asa cum deja am vazut pîna si acele împaratii mondiale ale caror suverani s-au zbatut, au depus eforturi si au cheltuit averi fabuloase pentru a le mentine în fiinta si a le umple de slava în speranta ca ele vor dura vesnic, pîna si aceste împaratii cad si le acopera pulberea timpului si a zadarniciei.
Singura care ramîne în picioare este împaratia cea vesnica a lui Iisus Christos si a sfintilor Sai. Aici, la aceasta secventa am ramas în prelegerea trecuta.
Studiul capitolului 7 din Daniel, dupa cum am vazut, ne-a transferat privirea cînd spre cer, cînd spre pamînt, pîna cînd în cele din urma am ajuns la portile cerului, ale vesniciei. Desigur ca aceasta este una din directiile la care viziunea proorocului Daniel din capitolul 7 urmarea sa conduca pe privitorii ei. Dar pe lînga aceasta ar mai fi si alte directii la care sîntem invitati sa privim. Dupa cum ati remarcat, în aceasta viziune a lui Daniel,
Dumnezeu alege sa prezinte istoria marilor împaratii mondiale sub forma succesiunii pe arena istoriei a patru fiare neobisnuite. Aceeasi succesiune a fost prezentata si împaratului Nebucadnetar într-un
vis. Acesta este un punct comun în viziunea lui Daniel si lui Nebucadnetar. Dar mai este un punct comun: în visul împaratului, acel
chip care i-a fost aratat, la un moment dat a fost izbit de o
piatra, o piatra care s-a desprins de undeva din munte si care printr-o singura lovitura a facut pulbere toate împaratiile reprezentate prin acel chip.
Acea piatra simbolizeaza împaratia universala si vesnica pe care Dumnezeul cerurilor o va aseza pe ruinele tuturor împaratiilor pamîntesti oricît de mari si de valoroase ar fi fost ele vreodata. In mod asemanator în viziunea lui Daniel, vedem cum
planul lui Dumnezeu este de a întemeia o împaratie în care toate natiunile pamîntului sa-I slujeasca si care sa dureze vesnic. Desi asemanatoare cel putin în doua privinte, totusi, viziunea lui Daniel merge mai departe decît visul împaratului Nebucadnetar. Ea ne concentreaza mai mult asupra celei de
a patra împaratii si face o identificare mai precisa a împaratiei pe care Dumnezeu o va aseza pe pamînt. Aceasta ultima împaratie este împaratia care va fi data Fiului Omului, adica Domnului Christos. Despre aceasta ne-a vorbit Iisus prin cuvintele Sale din
Evanghelia dupa Matei, capitolul 25 versetele 31.32, care spun astfel:
„Cînd va veni Fiul Omului în slava Sa cu toti sfintii îngeri, va sedea pe scaunul Lui de domnie al slavei Sale; toate neamurile vor fi adunate înaintea Lui. El îi va desparti pe unii de altii cum desparte pastorul oile de capre”.
|
Dar înainte ca aceasta împaratie sa fie asezata, ne precizeaza profetia, trebuie sa se arate mai întîi acea putere reprezentata prin cea de a patra fiara cu acel corn mic care avea ochi si o gura, si care dupa ce a smuls trei din cele zece coarne dintîi din mijlocul carora iesise, a început sa rosteasca cuvinte grozave de hula la adresa lui Dumnezeu. Iata, aici este diferenta dintre visul lui Nebucadnetar si viziunea lui Daniel.
Nebucadnetar a fost preocupat de aspectele politice ale istoriei; daca dinastia sa va putea sa dureze la nesfîrsit si gloria regatului sau sa creasca si sa straluceasca mai mult si tot mai mult. Drept raspuns înca, Dumnezeu a raspuns un „nu” categoric vizurilor îndraznete ale acelui împarat.
Dumnezeu i-a raspuns tot în sens politic. Insa Daniel era interesat nu de mersul împaratiilor lumii, de soarta lucrurilor vremelnice, ci de
soarta poporului lui Dumnezeu si a planurilor vesnice ale lui Dumnezeu cu poporul Sau ales. Dintre toate cele patru fiare, cea de a patra cred ca ati remarcat, a fost aceea care l-a nelinistit cel mai mult pe Daniel si care l-a determinat sa întrebe pe îngerul care îl însotea, care este întelesul acelei fiare. Ingerul i-a raspuns ca
aceasta împaratie va devora întreg pamîntul si va calca în picioare ce va ramîne.
Puterea mondiala care a cucerit Imperiul Grec a fost desigur,
Roma. Acea Roma, reprezentata în visul lui Nebucadnetar prin
picioarele de fier ale acelui chip. Pîna la aparitia Romei, lumea nu a mai vazut o putere atît de dominanta si de feroce. Aceasta fiara, nu numai ca a devorat ceea ce fusese cîndva
Imperiul Grecesc, ci si-a asezat bratul de fier si asupra insulelor Marei Britanii si a patruns adînc în padurile Germaniei.
Cele zece coarne ale acestei fiare nespus de fioroase, erau
o reprezentare ale acelor natiuni care urmau sa se nasca din întinsul acelui imperiu. Datorita presiunilor venite din exterior, date de navalirea hoardelor barbare, cît si datorita slabiciunilor ei interne, puterea Romei avea sa se stinga. Bratul tare si neînduplecat al hoardelor barbare ameninta sa rastoarne într-o zi
tronul cezarilor, ceea ce s-a si întîmplat. Asa se face ca, spre sfîrsitul a zeci si zeci de ani si lupte disperate, pe teritoriul
Imperiului Roman de Apus se ridica la viata
zece împaratii, sau state, pe care le-am amintit în prelegerile trecute,
state premergatoare acelor mari popoare ale Europei de mai tîrziu. Acestea erau cele zece coarne. Dar dintre ele la un moment dat a mai iesit un corn, un corn mic si diferit de celelalte. Asa spunea profetia în versetele 24 si 25:
„Cele zece coarne înseamna ca din împaratia aceasta se vor ridica zece împarati, iar dupa ei se va ridica un altul care se va deosebi de înaintasii lui si va doborî trei împarati. El va rosti vorbe de hula împotriva Celui Prea înalt, va asupri pe sfintii Celui Prea înalt si se va încumeta sa schimbe vremile si legea. Si sfintii vor fi dati în mîinile lui timp de o vreme, doua vremi si o jumatate de vreme.” Acea putere care da sa se instaleze pe arena lumii la data cînd imperiul cezarilor se vedea nevoit sa iasa de pe arena istoriei înfrînt si obosit, putere care avea sa influenteze si sa conduca toate cele zece state ale Europei, a fost
papalitatea. Timp de cîteva sute de ani,
episcopul bisericii din Roma, datorita unor conjuncturi sociale, sporeste în influenta între ceilalti episcopi si începe sa fie privit cu oarecare consideratie în raport cu ceilalti. Cînd
împaratul Iustinian si-a mutat capitala imperiului de la Roma la
Constantinopole, aceasta mutare a creat pe arena sociala si politica un fel de vid, pe care episcopul de Roma nu s-a sfiit sa-l ocupe. De fapt
însusi împaratul Iustinian a fost acela care 1-a înscaunat si declarat pe episcopul de la Roma ca fiind capul tuturor sfintelor biserici si capul tuturor preotilor sfinti ai lui Dumnezeu. Intre timp însa, teritoriul imperiului si cetatea Romei au început sa simta din plin apasarea împaratilor barbari. Acesti barbari erau crestini doar cu numele, însa în realitate, erau dusmanii de moarte ai catolicismului si în special ai episcopului de Roma. Insa, unul dupa altul cei mai înversunati barbari,
herulii, vandalii si ostrogotii, au cazut înfrînti si în cele din urma aceste popoare au fost alungate din preajma Romei. Acum calea spre suprematie a episcopului de Roma era deschisa.
De aici înainte cornul cel mic avea sa creasca nespus de mult. Multi crestini ai zilelor noastre care de altfel sînt credinciosi si devotati cauzei lor, simt de-a dreptul o greutate în a face legatura între cornul cel mic si papalitate. Ei nu pot crede ca lucrurile grozave mentionate în profetie ca fiind faptele cornului cel mic sînt în realitate faptele papalitatii. Alti crestini, nu numai ca nu pot crede asa ceva, dar ei se simt chiar ofensati sa vada atîta ocara aruncata asupra propriei lor biserici pe care o iubesc si o slujesc cu multa credinciosie. Sa lasam însa deoparte orice neîntelegere asupra acestui punct si sa privim asupra a
sapte puncte distincte prezentate în versetele citate mai înainte, 24 si 25, prin care
papalitatea a fost identificata cu cornul cel mic.
Primul semn. Cornul cel mic trebuia
sa rasara pe teritoriul vechiului Imperiu Roman.
Al doilea semn: cornul cel mic trebuia
sa apara imediat dupa destramarea Imperiului Roman.
Al treilea semn: papalitatea trebuia sa fie
o combinatie între puterea politica si cea religioasa. Trei dintre primii împarati barbari s-au supus si au cedat ascensiunii papalitatii.
Al patrulea semn: cornul cel mic avea o gura care
rostea cuvinte pline de trufie la adresa Celui Prea Inalt, numindu-l pe papa
vicerege al lui Dumnezeu pe pamînt.
Al cincilea semn: aceasta putere a cornului cel mic a
persecutat pe crestinii credinciosi facîndu-se vinovata de moartea a milioane de oameni care au îndraznit sa creada si sa lucreze diferit de deciziile acestei biserici.
Al saselea semn: cornul cel mic, sau papalitatea, a încercat pe diferite cai
sa schimbe sarbatorile si legea lui Dumnezeu, pretinzînd ca biserica are puterea de a opera orice schimbare în legea divina, întrucît aceasta putere i-ar fi fost data direct de catre Dumnezeu. Astfel se stie ca Biserica Catolica si-a asumat raspunderea de a fi luptat sa schimbe însemnatatea si închinarea a zilei de odihna lasata de Dumnezeu de la creatiune, care este sîmbata, ziua a saptea a saptamînii, cu ziua duminicii, care este ziua întîi a saptamînii. Si acum, si cel de
al saptelea semn: papalitatea a întretinut o stapînire politico-religioasa care a durat
1260 de ani.